dinsdag 8 februari 2011

Hoe zit het met jouw grenzen?

A: "Kan jij morgen mijn kinderen meenemen naar de zwemles?"
B: "Is goed, dan kom ik ze om 17 uur ophalen."
A: "Kan je ze al om 16 uur ophalen, want dan kunnen ze bij jou even mee-eten, ik ben niet op tijd thuis!"
B: "Dat zou wel kunnen, ik heb vandaag al penenstamp gemaakt voor morgen."
A: "Mijn kinderen houden daar niet zo van, ze lusten alleen pasta zonder kleine stukjes groente.".
B: "......".

Wat zou persoon B gedacht hebben tijdens dit gesprek?
Prima, geen probleem, regel ik?
Of: En ik? Houdt de ander ook rekening met mij? En zo nee, wat doe ik daar aan?
Wil ik er iets aan doen?
Of vind ik het niet nodig?
Hoe kan ik er eigenlijk iets aan doen?

Grenzen hebben en grenzen bewaken.
Niet het leukste om te doen maar O zo belangrijk.


Mijn grenzen!

Kan je daar wel wat ondersteuning in gebruiken?
Maak dan een afspraak voor een coachingsgesprek en we onderzoeken jouw grenzen op een creatieve manier.  Afspreken? Mail: hetschilderschuurtje@live.nl

Workshop op verzoek of na de zomer 2011.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten