donderdag 19 juli 2012

Een boek en een film


Als ik een boek lees, zie ik het verhaal voor me.
Ik maak een voorstelling van de personen en de omgeving.
Het meisje heeft kort haar en een shirt met glitters erop.
De jongen een hanekam.
Ze wonen in een klein huisje in de bergen.
Soms wordt een boek verfilmd.
Dan zien ze er ineens heel anders uit.
Ze wonen in een flat.
Het meisje heeft een jurk aan en de jongen een korte broek.
Best even wennen!
Dit gebruik ik ook bij de illustraties in de Droomvallei boeken.
Alles wordt getekend met zo weinig mogelijk lijntjes.
Om de kinderen te inspireren tot aanvullen en verbeteren.
Werkt dat?
Jazeker :).
Droomvallei boek bestellen? Bezoek de Droomvallei Winkel
Het vliegende tapijt van De Droomvallei
Zo ziet een vliegend tapijt eruit nadat het ingekleurd en aangevuld is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten