woensdag 24 oktober 2012

Dat kan ik niet / Ik kan het wel

Jongste heeft een vriendje te spelen.
Ik ben aan het tekenen.
Ze doen graag mee.
Sprookjes CD op.
Wat te drinken erbij en een koekje.


Vriendje vraagt of ik een draak voor hem wil tekenen.
Dat wil ik best, maar ik vind het nog leuker als hij het zelf probeert.
Dat kan ik niet, zegt hij.
Ik pak een boek als voorbeeld.
Hij wil het proberen.
Heel geconcentreerd zet hij streepje voor streepje.
Af en toe kijkt hij naar ons, of het goed gaat.

En dat wat denk je?
Ik kan het wel!  


Altijd lastig.
Wanneer help je wel, wanneer niet.
Wat laat je zelf proberen, wanneer grijp je in.
Ik probeer me zo veel mogelijk op de achtergrond te houden, ook als het gaat om het tekenen en schilderen.
Of het nu gaat om kinderen of volwassenen, je kan meer dan je denkt.

Probeer het maar!

Net als vogel Vera

Geen opmerkingen:

Een reactie posten