dinsdag 9 oktober 2012

De Droomvallei - Veel plezier vandaag!

Veel plezier!
Dat wens ik iedereen regelmatig toe, zoals van de week op facebook.


Mijn kinderen vragen soms ineens wat een bepaald woord betekent, zoals in dit geval plezier.
Grappig.
Sommige woorden zijn voor ons heel vanzelfsprekend.
We gebruiken ze veel.
En hen zegt het niets.
(Vervolgens kan je er een heel gesprek over voeren met ze ... zalig!
In mijn Voorleesinkleurboeken gebruik ik soms ook woorden die de kinderen nog niet kennen.
Leerzaam en plezierig om over te praten).

Maar goed. Plezier dus.

ple` zier («Frans)
het -woord
plezieren

blijdschap, vreugde: aan iets plezier beleven ; dat doet me plezier ;
met alle plezier
heel graag;
pret: plezier hebben, maken ;
genoegen
(even het online woordenboek open geslagen).

Vanochtend vroeg Marcel op twitter waar ik vandaag plezier aan ga beleven.
Leuk, zo een vraag!
Ik denk daar dan toch even serieus over na.
(en nu graag niet meteen allemaal hele rare vragen gaan stellen waar ik dan morgen weer over na mag denken he).

Ik heb al snel plezier.
Een tekening van mijn kinderen die ik heb gekregen. 


Jongste zoon die de cavia een berg hooi geeft, en de cavia die daar boven op gaat zitten.
De lucht als ik buiten kom, die blauw, wit, roze, oranje en rood is.
Een gesprek, dat helemaal verkeerd dreigt te lopen en alsnog goed komt.
Een kopje koffie of thee.
Een vrolijk goedemorgen van een collega.
Een mooie tekening of schildering maken.
Een Droedel schilderij verzinnen.
(Of een Droedel kleurplaat inkleuren, zoals die bovenaan deze pagina staat ... :) )

Plezier. 
Genieten. 
Van de kleine dingen.

En jij? Wat geeft jou plezier? 

Ik hoor het graag.
Plezierige dag!
Esther


Geen opmerkingen:

Een reactie posten